torsdag 16 juni 2011

Idag är hon dålig

Ikväll efter jobbet när jag åkte till mamma o pappa för att hämta corgisarna möttes jag av en dålig Loppa. Symptomen hon hade i vinter/vårvinter är tillbaka,men nu tror jag att jag vet vad det beror på.
Hon ligger och flåsar och kisar med ögonen och så läcker hon urin trots att hon är nyrastad. I kväll gick hon riktigt dåligt. Hon liksom haltade, var stel och släpade med bakvagnen på samma gång. Nu ligger hon bredvid mig i soffan på en handduk och urinen sipprar långsamt ur henne,. Stackars, stackars Loppa. Inkontinensen lär bero på att benpålagringarna i ryggen trycker på nerver och nervrötter. Jag är ledsen och  jag gråter. Jag älskar min Loppa och min Loppa älskar livet, men min kärlek till henne får inte bli egoistisk, jag FÅR inte låta henne lida.  Jag längtar tills på måndag då vi ska till veterinären igen. Hoppas hon har något positivt att komma med. 

3 kommentarer:

  1. Usch va jobbigt :( . Kram!

    SvaraRadera
  2. Fy vad trist! Håller tummarna! Kram!

    SvaraRadera
  3. Stackarns stackarns Loppan! Vi här hemma tänker på er, håller alla tummar och tassar för att det ska ordna sig samt skickar lycka till kramar!

    SvaraRadera