lördag 12 november 2011

En vanlig lördag

Alice

Jag är orolig över hur det står till med Alice hälsa/smärta. Senaste dagarna har hon varit surare än vanligt mot Piraten. Idag när Alice och jag tog en morgonpromenad på tu man hand var hon inte alls alert. Hon gick med utan att sacka och utan att dra,men den där busigheten och glädjen hon brukar visa när det bara är hon och jag var inte där. Dessutom mötte vi många hundar och hon som gärna spänner sig vid hundmöten brydde sig inte det minsta. Hon gick bara och tittade på mig och ville ha en godis för att hon var så duktig och gjorde precis så som jag vill att hon ska göra vid hundmöten. Det är inte utan att man blir bekymrad. Hon var dock pigg som vanligt när vi lekte med bollen under utflykten till Vambåsa, men Alice skulle vara döende för att inte jaga en boll, min lektokiga corgi <3.

Morgonpromenaden
Bus med boll

Promenad och bus i Vambåsa

Emil

Emil fick inte så mycket aktivitet idag. Han blir bara stressad och orolig av ensampromenader i stan så jag tänkte spåra med honom och sedan ta en sväng i skogen med honom ,men tyvärr hördes skjutövningarna från KA2 alldeles för mycket så jag ville inte ha skotträdd Emil med ännu inte skotträdd Pirat i bilen när jag la spåren. Vi åkte då ut till Vambåsa en stund innan vi skulle på middag hos mormor. Vi promenerade, lekte med bollen , tränade uppletande och givetvis tog han sig ett bad.


Emil

Bad :)


Emil tog sig friheter och tog sig plats när både Alice och Piraten sussade sött i en varsinn fåtölj under middagen hos mormor. 

Piraten

Piraten och jag stadsvandrade idag, tränade hundmöten och tränade på stan med störning. När jag gick hem var jag besviken över våra hundmöten,men när jag tänkte efter gick 3 av 5 möten helt utan skall. Jag måste sluta fokusera på det som inte går bra och istället glädjas och stärkas över det som går bra. Hur många valpar kan t.e.x platssittning på gågatan med matte flera meter bort i flera sekunder? Det var flera st som kom fram och var imponerade av liten Pirat.
Piraten blev också snuvad på sitt spår, men fick en liten promenad och lite lek även han i Vambåsa. När vi åt middag hos min mormor var han helt slut och sov sött. Han är himla söt och behändig i denna sinnesstämning.


Pirat sussar sött
Ett par foton som blev över helt enkelt men som jag ändå gillar.

Fiskmås som jag och Loppan smög på under vår promenad
En annan fiskmås att smyga på
Många fiskmåsar som vi inte smög på.

Jag hos mormor


1 kommentar:

  1. Pirre är duktig o cool allt kommer att går bra med honom, tänk på att han bara är en liten liten pirat ännu. Samt att Lobbe är Lobbe och Loppan är Loppan dvs skilda busungar

    SvaraRadera