tisdag 22 november 2011

Låt mig somna om och vakna på lördag.

Vissa morgnar är ljuvliga som den för ev vecka sedan när jag fotade soluppgången

Idag jobbar jag 12.30 -19.00 så jag såg fram emot en härlig sovmorgon eftersom jag känner mig trött, sliten och stressad över allt som pågår och skall ske i mitt liv.
03.43 väcker liten Pirat mig genom att sitta och tokkrafsa på dörren. Bara att yr i huvudet stiga upp, dra på kläder och ut med liten Pirat. Den kyliga nattluften fick mig att piggna till så det tog en stund att somna om.
Trots att jag var tvungen att gå ut med Pirat mitt i natten är jag djupt imponerad att han överhuvudtaget sa till mig.
05.13 vaknar jag igen av att Loppan sitter och tokkrafsar vid dörren. Upp igen, kläder på och ut. Det är andra gången på ett par dagar som hon mår illa och vill ut och äta gräs. Jag är lite orolig att hon har magkatarr p.g.a Rimadylen som hon äter dagligen. Hade jag bara vetat att det var gräs hon ville ha skulle hon fått ett par kulor mat i skålen istället för det brukar hjälpa mot illamående.
På min och Piraten morgonpromenad mötte vi en hund i parken och Piraten spelade verkligen ut sin roll som Allan. Nästa gång gäller det att vara envisare än en corgi och envisare än den envisaste corgin av alla, Piraten. Då kommer det hela att gå mycket bättre. Han var så himla duktig på hundmöten för ett par veckor sedan,men nu blir han så frustrerad när han ser dom och vill till varje pris hälsa samtidigt som han är lite osäker, men nej Herr Pirat du ska inte hälsa på alla hundar du möter.

4 kommentarer:

  1. Testa med 1/4 RANI-Q (150 mg) en tid så kanske magen blir bättre

    SvaraRadera
  2. Min Mussepuss får Metacam (flytande) i sin mat varje kväll och det funkar bra med magen (o han har en känslig mage)
    Kram

    SvaraRadera
  3. De här med att en kryptochid hane inte får tävla bruks, var står det? Googlade bara snabbt och fick upp denna sida på första träffen: http://www.sbk.nu/templates/FAQ.aspx?id=2604

    De kanske har ändrat reglerna sen de skrev detta?

    SvaraRadera
  4. Pirre o Loppan det är inte coolt det ni håller på med,Pirre gör det du ska på kvällen o Loppan ta en macka innan du går och lägger dig. Så matte får sova på morgonen,,,,

    SvaraRadera