lördag 26 november 2011

Låt det storma

Ser fram emot en söndag med ruskväder så att jag med gott samvete kan ägna dagen åt städ, färdigställande av sömnadsprojekt, bokläsning och inomhusträning av hundar.
I natt var jag uppe inte mindre än tre gånger för att ta hand om nödiga och illamående hundar. Klockan åtta var det dags igen tyckte liten Pirat att gå ut så då gav jag upp och klev upp för att börja dagen.
Från klockan 8.00 till kl 15.15 höll jag på med hundarna med paus för frukost, dusch och bilåkning.
Så här såg förmiddagen ut:
1. 8.00 Ut med Pirat så att han fick göra ifrån sig
2.Utfodring av hundar, frukost och dusch
3. Promenad + träning med Emil i stadsmiljö, mycket lyckad
4. Promenad+träning med Alice i stadsmiljö, lyckad men Loppan var inte på hugget
5.Promenad + träning med Pirat på julskyltning. Mycket lyckad!!
6. Vi åker ut för att att fota årets julkort vid havet,men så fort jag tar av Emil halsbandet far han rakt ner i det kalla havet för att ta sig ett dopp. Någon blötsudd vill jag inte ha på kortet så vi får fota mer en annan dag. Piraten och Emil busar som tokar och hittar bajs som dom äter och kladdar ner sig i :(.
Givetvis måste badmarodören bada fast jag tycker det är för kallt

Så pussa på lillebror i förbifarten på väg upp från badet 
Som vanligt tycker Emil att matte är mindre intressant

Hela ligan. Man ser vem Piraten helst är nära

Bus. Loppans hålls kopplad för det funkar inte att dom leker tillsammans alla tre

Mer bus
 7. Åker hem till min pappa för att bada bajshundar. Man tar vad som finns. Nivea mjällschampo for men luktar gott och betydligt trevligare än bajs.
8. Pirat och Emil stannar hos pappa och jag Loppan tar en långpromenad med bollbus och fotografering.

Finaste Loppa



Hur normalt är det att renfanan blommar i nov?
9. Jag och Emil cyklar ca 6 km.

Ikväll tog jag faktiskt hundledigt ett par timmar och gick ut och åt med en kompis, trevligt och skönt med lite miljöombyte. Pirat är väldigt jobbig för tillfälligt. Biter som en krokodil p.g.a tandväxling och testar gränserna mer än tidigare. Allt har sin tid. Visst är han jobbigt men han är också alldeles, alldeles underbar...........

4 kommentarer:

  1. Det låter typ jobbigare att ha tre hundar, iaf när de blir nödiga på natten än att ha en bebis! Tycker du kämpar på otroligt bra för att alla tre ska få vad de behöver! /Marie

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia! Vilken fin blogg du har :-) Snart kommer du tillbaka till oss! Kul! Kramis/Maria

    SvaraRadera
  3. Vilka mysiga bilder och vad kul ni verkar ha. Min matte heter Ewa.
    Här har vi mockså en massa skojiga saker för oss. Bus är alltid kul.

    SvaraRadera
  4. Gud vad duktig du är på att fota! Hade oxå velat va sådär duktig och haft en bra kamera så att jag oxå skulle ha massa fina bilder på mina hundar! När var det du skulle flytta upp? Var det efter jul? Funderar redan på vilka tävlingar nästa år jag ska åka på. Finns en i kramfors (nära härnösand! :)skulle va kul o hälsa på då och träffas!

    SvaraRadera