söndag 13 november 2011

olika vinklar

Måste bara berätta att liten Pirat har spårat sitt första spår med vinkel. Jag hade tänkt att köra raka spår året ut för att börja med vinklar nästa säsong,men jag tänkte att jag testar och låtsas som ingenting om han inte tar vinkeln. Inte var det några problem för liten Pirat han svängde 90 grader som om det vore det mest naturliga i världen.

Idag har jag gråtit över Piratens kulor igen. Jag är så orolig att dom inte kommer och har redan intalat mig själv att han är kryptorchid. Många av er som läser förstår inte vad grejen är med att testiklarna inte kommit längre än till ljumskarna ännu och vad det spelar för roll. Jag ska berätta för er vad det spelar för roll. Jag älskar bruks och jag älskar att tävla bruks. Att spåra med hunden är det roligaste och mest spännande som finns i världen och om Piraten blir kryptorchid får han inte ens tävla bruks. Eftersom det var huvudanledningen till att jag skaffade honom blir jag så himla besviken och ledsen och när han dessutom visar sådant spårintresse är det ännu mera synd.
Vissa stunder tänker jag att min älskade liten Pirat får flytta om han blir kryptorchid andra tänker jag att att nej han får stanna så får jag göra det bästa av situationen ändå. Sätta målet lägra än champion och satsa på lydnaden eller agilityn.
Jag hoppas, jag hoppas, jag hoppas....... Det känns bara så himla orättvist om han blir kryptorchid jag menar jag har 3 st hundar och ingen duger att tävla med. Att skaffa en fjärde är helt uteslutet jag sliter som ett djur som det är nu för att alla ska vara lyckliga och få det dom behöver. Jag gråter en skvätt till och hoppas på en bättre dag imorgon.

3 kommentarer:

  1. Jag håller tummarna FIa! Jag förstår dig... Men det kommer sökert lösa sig. Känner det på mig.

    SvaraRadera
  2. Jag hoppas verkligen att det löser sej! Och förstår dej mycket väl.... om man vill tävla i en viss gren är det svårt att tänka om. Kram till Piraten!

    SvaraRadera
  3. Pirre kulorna kommer snart att ramla ner, var bara lugn

    SvaraRadera