söndag 20 november 2011

Reinkarnation


Jag och Micke misstänker att liten Pirat är en reinkarnation av Änglahunden Cox som hastigt och olyckligt lämnade oss den 9e april 2011. Nedan följer 10 indicier som pekar på att Coxe är tillbaka hos oss,men nu iklädd corgikostym. För dessa punkter som då beskrev Cox beskriver nu liten Pirat <3.

  1. Större livsglädje får man leta efter
  2. Älskar människor överdrivet mycket
  3. Har enormt svårt att komma till ro och hitta ett ställe att bajsa på
  4. Fiser elaka fisar
  5. STOR kamplust
  6. Tex. när det ska hoppas ner från soffan hoppas det först jämfota rakt upp för att sedan dunsa i golvet från dubbel fallhöjd
  7. Retar gallfebern på Loppan som mest fräser och morrar
  8. Besatta av mat och rusar in i köket och är stirriga runt matskålen när det vankas måltid.
  9. Spelar Allan i valpstadiet
  10. Sist men inte minst kulorna. Piratens frånvaro av kulor är straffet för att jag på skoj gnällde över Cox "kulpåse" som han alltid skyltade med när han låg på rygg och fläkte ut sig

5 kommentarer:

  1. Fin tanke, att han är tillbaka igen. Jag tror absolut att det kan vara så. Skrattar när jag läser punkt 6. Kan tänka att det fick en väldig rumslig effekt då många kilo dobbermanhane gjorde så :-)

    SvaraRadera
  2. Det är så härligt o läsa om liten Pirat, allting verkar så charmigt o mysigt!!!
    Tänker att försöka översätta till min egen Fred den förskräcklige nu 6 mån och inte ett dugg lugnare....
    Hälsar Maria med corvarna Bill o Fred

    SvaraRadera
  3. Det är garanterat så, när Loppan är så vresig som hon är mot lilla Pirre samt att han inte bryr sig nämvärt åt hennes morr och fräs. Loppan det blir bara värre så finn dig i situationen :-)

    SvaraRadera
  4. Ja det låter som om det är så,att så många saker liknar varandra från två olika hundar kan bara inte tyda på ngt annat än att han blivit en reinkarnation.
    Här är det också full fart och bus så mattorna flyger ! Fast just nu har jag väl lugnat ner mig lite i alla fall.

    SvaraRadera