torsdag 5 januari 2012

Acklimatisering

x
Mycket har hänt senaste veckorna. Efter 7 mån i Karlskrona är jag nu tillbaka i Härnösand. Jag har just påbörjat acklimatiseringen. Jag vänjer mig vid det kallare klimatet, vänjer mig (jag ensamvarg) vid att bo 4 hundar , 2 människor och en sköldpadda på 64 kvm, vänjer mig vid att se gamla vänner här och att inte se vänner och familj där. Hundarna måste också gå igenom denna acklimatisering.

Igår anlände flyttlasset, tyvärr ngt fuktskadat, men jag får trösta mig med att flytten blev billigare på så sätt.

Mitt i allt packande och städande i Karlskrona har vi firat jul och Nyår. Det jobbigaste med att flytta och ta med världens bästa hundar är att göra dom där hemma besvikna. Nu ska vi starta 2012 på ett nytt ställe och hoppas att det ska bli bra för mig och Corgisarna den här gången............

Högst upp i granen hängde tre polkagrisben till Corgisarna
Tomten kom till alla snälla barn och hundar 
Corgisarna hade varit snälla för dom fick många paket (alla paket på bilden)

Som alla barn tyckte Pirat att pappret och snöret var roligast
Min syster älskar Loppan och Loppan älskar henne

Mormor och Piraten läser tidningen





5 kommentarer:

  1. Det var roligt att ni var kvar över julen.Om du trivs och mår bra 90 mil ifrån oss så mår vi också bra.Hundarna trivs bäst där matte är.Det är trevligt att följa er på bloggen.

    SvaraRadera
  2. Klok mamma kommentar! Skönt även att Piraten är bra som han är och sorgen över det som ev. inte blir som tänkt lagt sig. Kram min vän! Linda A

    SvaraRadera
  3. Det är så roligt att ni är tillbaka, och alldeles lagom med skidsnö tog ni med er, bra gjort för vi har annars inte haft nån vinter ännu! Ser fram emot att vi får träffas på riktigt!

    SvaraRadera
  4. Välkommen hem igen... vad var det jag sa ;))

    SvaraRadera
  5. Hej! Så du har vandrat norrut igen =) Norrland var visst inte så tokigt ändå.
    Sylvi har likadan matskål, den där röda. Den är superbra!

    Kristiina

    SvaraRadera