lördag 28 januari 2012

Mina fina pojkar


Nu har en ny epok börjat. Inget blir sig
likt, men det kan ju ändå bli bra.
Nu ska jag ta tag i den träning Piraten behöver och som har legat på hyllan ett tag. Han ska först och främst plockas ner från, för honom, för höga hästar.
Därefter prioriterar vi  inkallningen som är 100% när vi tränar den separat och  nästintill obefintlig när han busar med andra hundar. 
Passivitetsträning behöver han i massor. Han har hur mycket energi och gas som helst ,men är värdelös på att växla från aktivitet till passivitet. Han är också värdelös på att koppla av när han ser andra hundar ha skoj,men det blir nog hund av Herr Pirat också vad det lider. Han är fin min lille Parvel <3.




Emil och jag ska ta upp Agilityn igen. I feb åker vi till Luleå för att tävla och för att hälsa på fina Eva W med flock.
Sedan ska jag jobba på att stärka vår relation och vårat samarbete. Lite trick och andra roligheter blir det:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar