tisdag 10 januari 2012

Baddaren


Idag har Loppan simmat sitt första simpass. Alice älskar att simma och apportera leksaker och hon brukar vara helt outtröttlig i vattnet under sommarhalvåret. Övertygad om att hon skulle älska att åka till hundsimmet med mig och bada köpte jag ett simkort med 15 hundsim för dyra pengar.  Jag hade tänkt att detta skulle vara min och Loppans roliga stund tillsammans nu när hon inte längre får följa med till ridhuset och träna agility :(. Tror ni fröken Loppa gillade det? Nej hon var nästan panikslagen. Hon avskydde att ha flytvästen på och stå på samma ställe och trampa vatten. Tror ni hon lät sig luras av roliga leksaker när hon blivit av med flytvästen och kopplet? Nej, inte ens den roligaste pipmusen kunde lura ner henne i bassängen. Nästa gång ska jag bada med henne och hoppas att vi kan vända detta till ngt positivt för hon behöver gymnastiken.
Jag hade hoppats att hundfysioterapeuten skulle säga att hon bara var lite stel av artrosen och spondylosen och behövde mjukas upp, men Loppan har ont av Spondylosen och reagerar när man trycker i området. Jag har känt med egna händer att hon är varmare över detta område i ryggen och en liten apparat som mäter värmen bekräftade också detta. Jag måste sätta in smärtlindring igen på Loppa-liten, men denna gången provar vi ngt annat än Rimadyl. Något preparat som är snällare mot Loppamagen liten.

Älskar dig Loppan, finaste Loppan!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Usch det är så hemskt när de små liven lider.
    Minna har också spondylos men som det verkar hade hon mest ont när det bildades.
    Nu får hon Rimadyl vb dvs Max 1 ggr/år.
    Hon visar så tydligt när det inte känns bra. Kommer helt enkelt inte med på promenaden.
    Hoppas det går bättre med simningen nästa gång.

    SvaraRadera
  2. Hej, Mussepuss (som också har spondylos) får Metacam (det är flytande) i maten varje kväll.. han har inte ont och magen funkar!
    Har hunden spondylos så behöver den ju få smärtlindring hela tiden och det har fungerat för Musse i två år nu... Han är 12.5
    Hoppas lilla Loppan mår bättre när hon får smärtlindring, Kram

    SvaraRadera