tisdag 10 januari 2012

Kul tips för kulor


Idag träffade jag en man som masserade människor,men som också hade masserat ner kulor på hundar där dom inte vandrat ner helt på egen hand. Han hade ett par tips att komma med. Jag har tidigare koncentrerat mig på att stretcha juvelerna,men han visade hur jag istället skulle massera muskulaturen vid ljumskarna. Värt att testa iaf. Idag är det 37 dagar tills liten Pirat ska ta några vänstervarv i ringen på en inofficiell utställning så om gud är god, vill eller finner det tillräckligt viktigt kanske dom skramlar där i påsen lagom till utställningen.

4 kommentarer:

  1. Skam den som ger sig ;-), lycka till <3

    SvaraRadera
  2. Calle tog tid på sig men bägge kulorna kom på plats.
    Om de inte kommer ner så gör det väl ingenting egentligen.
    Antar att du ändå inte tänkt ha honom i avel.
    Även om ha är en vacker hund tycker jag personligen att man ska passa sig för övertecknat.
    I USA har de nästan helt vita corgis.
    Fast det kan ju var roligt att ha en hund att ställa ut om man gillar det.
    Så jag håller tummarna för kulorna ber på Piraten :-)
    Kram från oss fn i Täby

    SvaraRadera
  3. Övertecknat eller inte så är ju mentaliteten avgörande om en hund skall gå i avel eller inte. Utseendet är bara en liten del i aveln man får inte glömma att hunden även skall kunna arbeta och inte enbart vara snygg. Kulor eller ej så är Pirre en väldigt bra hund med bra mentalitet.

    SvaraRadera